Historia Pilates

Joseph Hubertus Pilates urodził się w 1883r. w Niemczech. W młodości cierpiał z powodu licznych kłopotów zdrowotnych i chorób takich jak krzywica oraz astma. By pokonać swoje fizyczne ograniczenia, z zaangażowaniem uprawiał sporty, takie jak nurkowanie, boks, narciarstwo czy szermierka. 

W czasie I Wojny Światowej został internowany w Anglii, gdzie pracując z żołnierzami, rozwijał swoje techniki pracy nad ciałem. Nie skupiał się przy tym na samym zakresie ćwiczeń, ale opatentował też przyrządy wspomagające jego metody treningowe. Niezależnie od rodzaju wykorzystywanego sprzętu, ćwiczenia Pilatesa zostały ułożone w taki sposób by jednakowo skutecznie rozwijać nasze ciało. Trening angażuje wszystkie partie mięśniowe, skupiając się przede wszystkim na rozciągnięciu, pogłębieniu oraz wzmocnieniu „silnego gorsetu”, czyli głębokich partii mięśni posturalnych.

W połowie lat 20tych ubiegłego wieku, Joseph Pilates przeprowadził się do Nowego Jorku, gdzie razem ze swoją żoną Clarą, otworzyli własne studio, nauczając technik pracy nad ciałem. Sam Pilates nazywał je „Kontrologią”, jako, że opierały się na pełnej kontroli mięśni całego ciała. Joseph Pilates zmarł w 1967 roku. Po jego śmierci opiekę nad studiem przejęła jego żona Clara, a w późniejszych latach, protegowana Pilatesa, Romana Kryzanowska.

Obecnie życiowy dobytek Josepha Pilatesa jest kontynuowany przez oddanych jego metodom instruktorów.



Flying Pilates to dynamiczna forma ćwiczeń, która za pomocą niestabilności tkaniny wymusza świadome naprężenie głębokich partii mięśniowych, tym samym zwiększając naprężenie całego ciała i znacznie podnosząc wydajność treningu.

Ta nowa metoda ćwiczeń, angażuje liczne partie mięśniowe i umożliwia wielowymiarowy trening mający na celu wzmocnić, ukształtować oraz uelastycznić nasze ciało.

Flying Pilates został założony w 2012 roku przez Sonję Ehrlich, niemiecką instruktorkę Pilates z Hamburga. Jej ideą było połączenie korzyści płynących z zawieszenia ciała, treningu funkcjonalnego oraz unikatowych technik Pilates, przy użyciu podwieszanych pod sufitem materiałowych „hamaków”.

Unosząc ćwiczenia w powietrze za pomocą materiału, sprawimy, że poczujesz się jakbyś latał.